מזונות ילדים במסגרת משמורת משותפת

מזונות ילדים

מזונות ילדים במשמורת משותפת

בשנת 2017 בית המשפט העליון הוציא תחת ידו  פסק דין מהפכני , בבע”מ 919/15  לגבי מזונות ילדים מעל גיל 6 במסגרת משמורת משותפת . בית המשפט העליון קבע כיצד יתחלק הנטל הכלכלי בין ההורים אשר מקיימים משמורת משותפת. בהתאם להלכה החדשה חובת תשלום  מזונות ילדים לילדים מעל גיל 6 לרבות צרכים הכרחיים , חלה באופן שווה בין ההורים  בהתאם ליכולתם הכלכלית.

בע”מ 919/15

בהתאם להלכה נקבע כי במשמורת משותפת לילדים מעל גיל 6 יישא כל הורה בעין בהוצאות הקיום השוטפות  והוצאות המדור המתייחסות  לילדים. כמו כן נקבע כי בהוצאות שאינן הוצאות קיום שוטפות אלא צרכים אחרים כגון טיפול רפואי ספרים וכו’ הצדדים יישאו  בהוצאות האחרות באופן שווה או בהתאם להכנסות ההורים. אם תפנו לעו”ד גירושין ראשון לציון, תוכלו להימנע מעיקובים מסיבוכים משפטיים מיותרים.

מאז שבית המשפט העליון הוציא תחת ידו הלכה חדשה זו ניתן לראות באופן ברור כי  לא מעט שופטים פסקו ברוח ההלכה החדשה והפחיתו באופן ניכר או ביטלו את המזונות לילדים מעל גיל 6, כאשר ההורים חולקים את  זמני השהות באופן שווה , אסקור עתה שני פסקי דין שניתנו לאחרונה :

בתאריך 1/8/18 בתיק  תלה”מ 118283-10-17 כבוד השופט סילמן הפחית מזונות עבור שני קטינים  והעמיד את המזונות על סך 340 ₪ לחודש עבור שני הקטינים, כבוד השופט סילמן  לקח בחשבון  את זמני השהות,  וציין כי ההורים חולקים  באופן שווה את זמני השהות של הבת , ולגבי הבן ציין כי הבן  שהה אצל האב 80% מהזמן , ולכן קבע מזונות על סך 340 ₪ לחודש עבור שני הקטינים.

בתאריך 11/2/18 הוציא תחת ידו כבוד השופט יהורם שקד , במסגרת תיק תלה”מ  55934-03-17  בפסק  דין זה נקבע כי בהגיע הקטין לגיל 6  ועד הגיע הקטין לגיל 12 האב יישא במזונות מופחתים יותר, בסך של 500 ₪ ובנוסף יישא בסך השווה ל 2/3 מתשלומי חינוך, חוגים בריאות . כבוד השופט קבע כי לאחר גיל 12 האב לא יחויב עוד במזונות, והצדדים יישאו בחלקים שווים בהוצאות חינוך, חוגים, בריאות וכו’.

כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר, מומלץ שיהיה לכם ייצוג על ידי מומחה בתחום המשפט. עו”ד גירושין ראשון לציון  בעל ניסיון רב ומכיר את כל החידושים האחרונים בחקיקה. לאחרונה בפסקי דין רבים נקבע כי ההלכה החדשה של העליון מהווה שינוי נסיבות אשר תצדיק לרוב פתיחת תיקים ישנים בהם נקבע הסדר של משמורת משותפת  ומוזנות , אשר היו  סגורים בעת שבית המשפט העליון הוציא את ההלכה החדשה.

מאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי, על הקורא לפנות ולהתייעץ עם  עו”ד גירושין ראשון לציון , עורך דין מזונות, עורך דין משמורת , עורך דין משמורת משותפת.

הכותבת הינה  נוטריון עורכת דין המתמחה בדיני משפחה לרבות משמורת משותפת ומזונות ילדים.

צרו קשר עם משרדינו עוד היום !

ליצירת קשר

השאר/י את פרטיך ואנחנו נדאג לחזור אליך בהקדם האפשרי 

כתובת משרדינו

משרד ראשי

העצמאות 54 בת ים

טלפון נייד 052-7901079

alona.adv@gmail.com